Firma sprzątająca

Opis
Firma sprzątająca
Przykład gotowego wniosku i biznes planu o udzielenie dotacji z PUP dla firmy zajmującej się sprzątaniem biur, domów, odśnieżaniem, oraz pracami porządkowymi na rzecz wspólnot mieszkaniowych. Dokument został przygotowany na podstawie wniosku złożonego do Urzędu Pracy w Warszawie - który doprowadził do skutecznego uzyskania dotacji.
Na ilustracjach przedstawiamy fragment biznes planu, oraz ogólną konstrukcję dokumentu. Do opracowania dodajemy bezpłatny poradnik dotyczący procedury ubiegania się o dofinansowanie na podjęcie działalności.
Liczba stron: 40
Format: PDF (dokumenty udostępniane automatycznie po zaksięgowaniu wpłaty)
Spis treści:
Spis treści:
1. INFORMACJA O WNIOSKODAWCY
2. OPIS PROJEKTOWANEGO PRZEDSIĘWZIĘCIA - BIZNES PLAN
Cel i opis działalności gospodarczej
1) Należy uzasadnić potrzebę realizacji i cel planowanego przedsięwzięcia
2) Motywacja do rozpoczęcia działalności (jakie są przyczyny społeczne, zawodowe do otworzenia własnego przedsiębiorstwa)
3) Plany rozwoju planowanej firmy
4) Opis działalności głównej i pobocznej
5) Źródło pomysłu na biznes
6) Należy uzasadnić wybór planowanej działalności gospodarczej, szanse powodzenia
i utrzymania się na rynku w oparciu o dane liczbowe, statystyczne, analizy, opracowania, artykuły
7) Termin podjęcia działalności gospodarczej
8) Kwestia uprawnień, koncesji, licencji
9) Opis branży związanej z rodzajem planowanej działalności (dane liczbowe oraz ich źródła)
10) Trzy przedsiębiorstwa, które mogą stanowić konkurencję
11) Różnice pomiędzy planowaną działalnością, a wskazaną konkurencją
3. Klient planowanego przedsięwzięcia
1) Główne grupy klientów, do których adresowana jest oferta
2) Charakterystyka potencjalnych klientów
3) Uzasadnienie popytu w głównych grupach klientów
4) Sposób pozyskania klienta
5) Metody utrzymania klientów
4. Lokalizacja planowanej działalności gospodarczej
1) Status prawny lokalu, w którym będzie prowadzona działalność gospodarcza
2) Dzielnicę m. st. Warszawy, na terenie której zostanie zarejestrowana działalność
3) Powierzchnia, stan techniczny miejsca, w którym prowadzona będzie planowana działalność
4) Czy lokal spełnia standardy i wymogi prawne do prowadzenia działalności gospodarczej
5) Plusy i minusy prowadzenia działalności we wskazanym miejscu
6) Opis wpływu lokalizacji na możliwość pozyskania klientów, np.: sposób dojazdu, parkingi, bezpieczeństwo
5. Sposób zarządzania planowaną działalnością gospodarczą
1) Sposób zarządzania firmą świadczącą usługi porządkowe
2) Planowane jest zatrudnienie pracowników
3) Role pracowników
4) Dostawy surowców, materiałów, towarów, usług
5) Firma sprzątająca a współpraca z innymi podmiotami
Załącznik nr 1 – działania organizacyjne
Załącznik nr 2 – analiza SWOT
Załącznik nr 3 – kalkulacja miesięcznych wpływów i wydatków oraz uzasadnienie
Załącznik nr 4 - kalkulacja planowanych wydatków inwestycyjnych związanych z uruchomieniem działalności gospodarczej oraz uzasadnienie